Saturday, May 9, 2009

Kau dan Aku

Kau dan aku
Dua dunia kita berbeza...

Antara kita terlalu sukar tuk mencari persamaan...
Umpama bumi dan langit...
Malu untuk menyatakan yg ak pernah menyimpan perasaan terhadap kau...
Layakkah aku?

Sedar 'batasan' yg wujud antara kau dan aku.
Aku sentiasa mengingatkan diri aku di mana 'kau' di mana 'aku'...
Setahun mengenali kau, masih byk yg ak xtau...
Bukan senang memahami lelaki spt kau...
Yang terlalu sukar untuk di ramal...
Yang kadang-kadang memeningkan kepala aku...

Tetapi,hati tak pernah menyukai lelaki lain
Wpn Ada yg berganda-ganda lebih baik dari kau...
Cinta itu buta? Atau aku yg buta?
Entah lah...kedua-duanya berkemungkinan..
Mungkin kau tahu aku menyukai kau...

Tetapi kau malas nk amik pusing...
Ada apa dengan cinta? perasaan?
Buang masa kan?
Hati dan perasaan bukan barang mainan...
Datang tanpa dipaksa...
sayang aku seolah-olah dipermainkan oleh kau..
Secara sengaja atau tidak, hanya kau yg tahu...
'Permainan'kau dan kawan-kawan kau membunuh perasaan aku..

Rasa sayang makin hilang...
Sikap kau terhadap aku juga dah jauh berubah..
Kau atau aku yang cuba melarikan diri?
Aku pernah mencuba tp gagal...
Tangan ni laju je mendial nombor kau...
Kepala ni cepat je igt segala benda yg berkaitan dgn kau...
Hati ni sentiasa je ada ruang kemaafan buat kau...
Besar sungguh kuasa kau terhadap aku...

Sekali pn aku x pernah ada tempat dlm hati kau
Walaupun sbg seorang kawan, hormatilah perasaan aku..
Kau sedar dan kau tahu aku sayangkan kau...
Atau kau tak pernah tahu?
Tak kisah lah..tp kalo kau baca dan kau tahu
Kaulah org nye...aku nak kau tahu,
Mmg btl aku pnh suka kt kau dan aku syg kt kau..
Tp aku tak pasti kalo spai saat ini aku masih
menyayangi kau...

"Berbeza berbeza
Kau dan aku berbeza
Kita mmg tak serupa..."

3 comments:

  1. syg ni spe ek?
    manja btl nm..
    kalo ckp pn u knl ke?

    ReplyDelete
  2. nmer dier Z****
    hahhah
    jgn marah ha~

    ReplyDelete