Thursday, June 25, 2009

Menuju Puncak!

Say welcome to UiTM Puncak Alam...our new campus. Berjiran la kita dgn Unisel. Dan sekali lagi kita akan berjiran dengan kehijauan;flora dan fauna. UiTM ni cm tau2 je kan k'org bdk OM ni mmg suka kepada kehijauan. Hmm..Semangat alam..That's what Donna always said..haha.. Yesterday went to Puncak Alam with Dyla. Excited ni nk tgk tempat baru. Kami mmg sgt 'teruja' sepanjang perjalanan ke sana. Kalo anda datang dari Shah Alam, ianya akan mengambil masa selama 45 minit itu pun kalo x jam, kereta x byk..so dlm 45 min ke sejam jgk lah. Dari tempat lain, belum kaji lagi lah..Selepas korang melalui Puncak Perdana, akan bermula la 'Lebuhraya Karak'. Siapa yg baru lepas grad dari Jengka tu, mungkin tiada bezanya. Haha..no kidding. Rasa cm dah nampak UiTM tp sebenarnya jauh lagi. Arrrggghhhhhhhh..bilanya nk sampai? Akhirnya, kami jumpa jgk signboard UiTM Puncak Alam. Baru jmp signboard, x sampai lg. Teruskan perjalanan. Oh ya, fyi, ssh nk jumpa kedai2 yg terdekat kt situ. The nearest town is Meru. Tapi xlah dekat sgt.

Jumpa jgk pintu masuk UiTM. Yeay! Very nice but no one there. Hehe..only Pak Guard and da geng. K'org pg usha hostel dulu. Parking kt kolej agk terhad. Kolej ppuan namanya Rafflesia. Lelaki, angsana. Ada 2 dewan makan. Sgt la besar. 2 tingkat. Second floor adalah gym. Menarik. Hostel ada dlm 7 block if im not mistaken. 9th floor. Lif di sediakan. Apartment style. Satu rumah untuk 8 org duduk. Satu bilik, 2 org. Sgt cantik. Tilam jenama sweet dream. Bantal yg sgt empuk yg akan membuatkn korang ssh nk bgn tdo nnt. =)) Selesa dan condusive <-- (spe la yg selalu ckp nie..haha).Selesai di hostel, kami ke fakulti tercinta. Ingat nk turun tangga kejayaan tp Dyla xnk jd cukup la sekadar lalu. Kami ada setahun lebih tuk meninggalkan kesan tapak kasut di tangga itu. Nak cari fakulti pn sesat. Jikalau anda terlepas simpang ke fakulti, adalah satu malapetaka..hahaha..I love exaggerating! Ini benar ye kwn2 krn anda terpaksa membuat U-turn yg sgt jauh..Gile! UiTM Puncak Alam menyediakan laluan kepada yg ingin berbasikal tp bwk basikal sendiri la. Tanya la org kt situ cmne nk gi fakulti. Kami tlh di perkotak katikkan. Heh. Marah hati. Ok..fakulti yg tertinggi adalah fakulti kami, FPTP dan FSK, fak sains kesihatan, 16 tgkt. Hebat. Ape lg..explore la. Dlm lif ade tv dan anda akan dihiburkan dgn kartun Pooh. Thhrrr.. Peralatan yg canggih. Kelas yg sgt besar dan buang la sifat yg suka membawa toyol krn di sini agak sukar tuk berbuat demikian. Ada bilik sakit, bilik discussion, dewan exam. Lif ada 6. Tak dpt nk bygkn kalo enam2 lif rosak dan kelas korang di tgkt 10 ke 16 ke.. haha..lu pikir la sendiri.

Setakat tu jela yg kami inspect, sbb da lapar sgt.=( Otw balik, sesat! Masa korang kua, kt signboard tu hny tulis Meru ke kiri, Sungai buloh ke kanan. Jadi jln yg sbnr adalah ke Meru. Nak ikut Sg.Buloh boleh tp korang akan lalui Highway NKVE, ada dua tol. Xnk ikut tol, ikut la Meru. Tiba2 rs cm mls nyeeeeeeeeeeeeeee nk smbg...I want my old faculty! Sanggup jln kaki dr pdg kawad. Huhu. Ni sume slh FSG.

Dari OU-Puncak Alam-Midvalley. Masa tuk bergembira! Fyi za8, imran dan papa, anda bertiga telah ditipu yer..igt korang je pandai menipu? I dgn dyla mkn kt RasaMas je..Kenny Rogers la sgt. hahaha. Thank you so much sbb belanja pizza smlm. I had a great time yesterday.


Fakulti tercinta...FPTP.

Kolej Angsana.


Kolej Rafflesia.

Fakulti Farmasi...kot.

Hebat.

Massive classroom.

Pooh sedia menanti anda.

Hah, ni la dia Tangga Kejayaan menuju puncak, 300 anak tgga.=))


Cantik. Selesa. Bergaya.

"Condusive" - cm suka la nk sebut perkataan nie selalu...hahaha..=p

Beli lah stock makanan byk2...anda akan menyumpah seranah nnt jikalau tiada mknn.

No more night life. No entertainment. No more karaoke. Wayang. Lepak-lepak.

But maybe we can do some pvt party. MAYBE. In consideration. But who's gonna come?

HANYA FAKULTI OM SAHAJA DI SITU.

Persoalannya: Kenapa dan mengapa mesti KAMI ye di campakkan ke Puncak Alam?

Mom, I know u'll hate to come and see me. ='(





























7 comments:

  1. tahniah penipuan anda berjaya!


    so, kalaw kampus jengka, dpt kampus khazanah alam..
    korg, kampus alam jenazah. byk jin jembalang situ..

    ReplyDelete
  2. i know i can survive...
    insyaallah..

    ReplyDelete
  3. lawa seyh kt situ..
    facility + blek pon cambest..
    perghh..
    nape la faculty business x kat situ..iskk

    ReplyDelete
  4. naz..
    i lg rela fak i ganti gn fak u..
    tolong lah...mmg campus br ni canggih tp..x best!

    ReplyDelete
  5. nape xbest??
    jauh??
    x happening??
    haha

    ReplyDelete
  6. gile wei clasroom ko. xsanggup aku blaja kat situ. plus bpk la jauh okeh!

    ReplyDelete
  7. nad, tolong ar jgn tmbh lagi derita aku..
    ak da nk blk dftr nie..
    tensionnnnnnnnnn!!!!!!!!

    ReplyDelete