Monday, December 28, 2009

Grand Finale & Farewell Party


Kenangan Terindah...=))

17th December 2009

Bermandikan hujan semalam, nasib baik tak demam. Risau gak. Dah berapa hari mandi hujan. Hajat di hati konon nak gi Pavi arini. Ada competition Pipeline and Drum Battle but we're totally flat. Sebenarnya nak jumpa Dyla..tak jumpa dia langsung dari aku kt Ganu lagi. Tah apa citer makcik tu gn team Thai dia. Hakhak.. Memandangkan arini k'orang free so nak jalan-jalan lg. Tekalah k'org mkn tghari kt mana? Sogo! Macam kt Bangi takde kedai makan kn? Pukul 3 br dpt makan krn terpaksa menempuh jam. KL kn? What a day. Baru nak amik nafas dan bergembira, si twister msg si Mira. Adalah tu kerja nak bagi. Yang bestnya, aku dgn Pay tiba-tiba kena jd LO (liasion officer). Wth?! Kena jd LO team Thai lak tu. Adoi. Baru jer membahan Dyla. Tup tup aku pn kena gak. Tapi sehari jela. Aku tak kisah. Multitask and versatile. ;) Malam ni ada rehearsal kt Putrajaya tuk grand finale esk. Tak sangka dah nk sampai ke penghujung rupanya. Mungkin k'org kena pergi mungkin tak perlu. Tapi dak2 nie nak pg jugak sbb tak puas hati yg lagi 'satu' akan pergi. Perempuan oh perempuan. Dari Sogo kami ke Alamanda. Thats the only place that we can go. Hahaha. Near to UKM. So kalau tiba-tiba kena balik, xde la menggelabahkan. Dapat call dari twister, k'org xyh pergi rehearsal tu. Kena balik sbb tolong buat bunga manggar..hmm...bagus jugak sbb aku cm penat lak arini.

18th December 2009

Kena bangun awal. Tugasan sbg LO da memanggil. Nervous but excited. Sedar tak sedar dah final arini. Sedey lak..huhu. K'org dah agak lambat nk ke tempat yg dituju, Sek. Sains Selangor. I've no idea where is the place. Oh, bkn aku gn pay jer..syikin tiba2 kena jd LO gak.huhu.. Rozan gn ada sorg krew amik k'org kt UKM. Ya Allah, sepanjang perjalanan aku beristigfar sbb mamat ni byk laju nk mampus. Nasib baik dia ni cekap. Bila dah sampai kes lain lak yg timbul. Tak pasal-pasal k'org kena 'halau'. Masalah dalaman. Takyah cite lar. So aku x jd LO lar arini tp Rozan ckp ada kerja lain. So k'org blk ofis kt Ampang. Sampai sana, k'org dpt arahan kena jd LO jgk tp tuk team Sultanah Asma, Alor Setar. Syikin kena stay tlg sekretariat. Hmm...tak kisahlah. Pening aku. Next station is Pusat Kurikulum, Titiwangsa. Kena jumpa bdk2 sekolah tu and guide dorang sampai abis final. Lepas berkenalan gn cikgu, band director k'org ditinggalkan terkontang kanting kt dewan tu. ?????? Memandangkan lama lg nk tunggu dorg, aku call fai suh dtg amik k'org then g lepak. Fai looking good tho I know she just got her broken heart. Pity her. K'org lpk kt tasik jer. Hujan. Tik tok tik tok...kul 5 jgk k'org br grk dr KL. Aku gn Pay dah risau. Nak kena ada kt sana septtnya sblm kul 5 tp dak2 ni tak siap lg. Nasib baik driver bus ni pandai, k'org ikut MEX. Agak jauh tp takde la jam. Aku respect dgn bdk2 sekolah ni. Rasa selamat naik bus dgn dorang. Baca doa, baca yasin. Bagus. No wonder lah dorang ni champion. Istimewa rahsia kejayaan dorang nie. Hujan renyai-renyai di Putrajaya. Sayang sekali. Mungkin jugak hujan rahmat. Penat rupanya jd LO ni..terkejar ke sana ke sini. Barulah dapat jumpa syg I, Dyla. Kesian dia, kaki bengkak. Banyak kerja nak kena buat ni. Make sure bdk2 ni mkn, usaha dptkan pe yg dorang nak. Aduh. Nak kena cari org ESPN lak. Kecapetan gue. Luckily I have Pay with me. Thank you syg.

Macam-macam masalah lak yg dtg. Nak kerusi, takde kerusi. Dah ku usahakan tp tak dapet nk nolong. K'org kena stopkan dorg dr praktis sbb event dah nk start tp Fuck Up yg k'org dapat. Adoi. Maklum la coach band ni cina. Dalam pada sibuk-sibuk tu, sempat gak k'org curi-curi tgk performance band lain. Hujan jap turun, jap tak. Kalau antibodi aku tak kuat, confirm demam esok. Lapar tp mknn yg ada..emm..bknlah memilih tp tak kena gn selera la plak. Pizza kfc pizza kfc. Jemu. Sepuluh ari tu la hidangan k'org. Sponsor kn. Bukan tak bersyukur tp lidah melayu tetap nak nasi. Btw, k'org juga ditaja oleh salah satu cafe kt UKM. Mmg sedap. Terima ksh. Back to Grand Finale. Emceenya pastilah Dato' Mahathir Lokman. Again, tonight we go live on ESPN! Walaupun tak jd usher pakai cantik-cantik, tp mn lah tau kot-kot aku msk tv ke kn? Huhu.

Turn band aku da sampai. They really one of the great marching band in Malaysia. From what I heard, in Malaysia, they on top. Not VI anymore. We also had St.John, MGS Kuantan, UiTM Red Mavericks from Malaysia. Sinar Husni, Garuda, Bahana Swara Serayan..these band from Indonesia. Very competitive. We also had Coastal Scottish Pipe Band from Aussie.. From Thai, we had Horwang Non and Anubanratchaburi. And not forgotten, the only representative from South Africa. Overall we had 17 bands. Few Im not mentioning here. Tiba-tiba time closing ceremony aku kena pegang playcard. Shit. Aku dah la takde baju yg dorg pakai tu. Tapi dorg ckp takpe so aku pegang jela..jeng jeng jeng..Im on the tv babe..Hahaha. I look terrible!
Tak kisah lah. Semakin sampai ke penghujung acara. Seperti yg dijangka, Sultanah Asma won all the category, National and Open. Feel proud of them.




UiTM Red Mavericks...=)



South Africa Marching Show Band Association



St.John Institution...They awesome too.


Mereka tgh praktis..ASMA


It's go live! Here at Precint 3 Putrajaya.


Ready to perform



Saatnya aku muncul di TV.


Tumpang gembira sekjp. Muka aku sengal tol.



Coastal Scottish Pipe Band.


Yeay!! Congrats!


Bersama LO dorg yg howt! =P


Mereka cun okeyh?


Gile selepas event.

19th December 2009

It's not over yet. Tonight farewell party and dinner. Yeay! Restoran Melayu, Jalan Conlay. Payah no nak cari tempatnya. Bukan lah payah pe. Si Syikin ni ingat2 lupa. Hari yg ku harapkan indah rupanya mendung di tengahari. Hatiku sakit bangat petang ni. Sakit sampai rasa nk mengalir airmata. Rasa lebih baik balik dr pergi dinner ni. Selfish ar usher-usher yg lain ni. Dorang je ke nak nampak cantik? Dorang je ke nk pakai cantik? Aku, Pay gn Syikin kena kerja jugak. Come on it's dinner ok? K'org kena pakai tshirt jer? Wtf??!! Kononnye sape yg dah jd usher tuk final smlm kekalkan, xyh pening-pening. Ek eleh..xleh blah. At least gilir-gilir ar. Aku jenis mls nk bertekak, ikut jela. Tapi siyes hati terbakar babe. Syikin trs blk sbb bengang sgt. Aku try cool la.. tp dalam hati menyumpah seranah. Kalau sampai tahap yg sgt mencabar kesabaran aku, mmg aku mencarut jer tp dlm hati jela. Kerja pun kerja lah.. Nasib baik dorg bg tshirt lain. Untung. Tuk event ni jer aku dpt 5 tshirt. Pg la touch sket sbb k'org kena usher VIP. Dah la kena pki heels. Arrgghh! Cool cool. Tapi k'org ni mb ada aura yg tersendiri. Cewaahh! Wpn tak pakai baju cantik2 ttp di puji. It's a fact. Bagus jugak xyh pakai pakaian beragam. X la rimas nk ke sana ke sini. Dah la panas. K'org agak relax la. Aku amik peluang ni berborak gn dak2 lain. Sebelum ni xd ms sgt. K'org dihiburkan dgn lawak jenaka dr Harith Iskandar. Nice one dude! Masa berparty sebenar dah tiba. Oh yeah! Let's rock the dance floor baby! Im totally hyper arini. Segala jenis lagu aku layan. Dari slow dance, dangdut, joget. It's happening!!!



Bersama syg-syg...


Bersama usher-usher yg pelbagai kaum. =P



Syg gmbr ni kabur..kt atas pentas tu Harith Iskandar.

No comments:

Post a Comment